fbpx

Google revoluciona el SEO amb Bert


Google ho ha tornat a fer. Ha presentat recentment, a pesar que fa un any que ja se’n parlava, la nova xarxa neuronal de codi obert. Aquesta xarxa podrà processar de manera més efectiva el llenguatge natural, és a dir, les frases i com escrivim aquestes frases en el motor de recerca.

Bert, que així es denomina la nova xarxa d’intel·ligència artificial de Google, va començar a funcionar la setmana passada només per a les recerques en anglès però, en els mesos vinents, s’anirà implantant amb la resta d’idiomes.

Bert, que deriva de les sigles amb anglès de Bidireccional Encoder Representations from Transformers, entén totes i cadascuna de les paraules de les nostres cerques, és a dir, té la capacitat d’entendre el context complet de la nostra recerca, especialment aquelles recerques que poden canviar el seu significat només per algunes preposicions.

Per exemple, si abans realitzàvem una recerca al motor de Google amb les paraules “Viatjar de Barcelona a París”, la preposició “a” de la frase i la relació que aquesta té amb la resta de paraules, podia passar desapercebuda per Google, sense donar-li més importància i mostrar una sèrie de recerques, a vegades, no relacionades al 100% amb què busquem.

Ara, amb Bert, el motor de recerca de Google té la capacitat d’entendre la importància de la “a” en la frase de recerca i, per tant, podrà mostrar resultats molt més rellevants per a les consultes realitzades pels usuaris. Per tant, Bert, ajudarà a les computadores a entendre el llenguatge tal com el comprenem les persones.

I què passa si ja tenies una estratègia de SEO implantada?

En principi no caldrà optimitzar gaire més el SEO de la nostra web per a Bert. Només s’ha d’entendre que els resultats que es desprenguin a partir d’ara en el motor de recerca podran ser diferents i, per tant, poden haver-hi variacions en el ranking que mostra Google.

No obstant això, sempre podrem revisar el contingut que estem oferint per veure que hi podem millorar i fer que aquest contingut sigui més clar, comprensible i que estigui relacionat amb el que els usuaris busquen. Hem de tenir en compte que si Bert pot entendre més la nostra manera d’expressar-nos i la importància (per exemple) d’algunes preposicions en les cerques, vol dir que el desenvolupament de continguts en la nostra web haurien de passar a ser una prioritat alta perquè Google l’entengui com un lloc rellevant per a mostrar en les recerques dels usuaris.

Manteneix-te al dia

Subscriu-te al nostre newsletter i estigues informat
de totes les nostres actualitats

!
Something went wrong. Please check your entries and try again.