fbpx

Com afecten al SEO els nous canvis de l’algoritme de Google?

El SEO (Search Engine Optimization) és l’optimització d’un lloc web per millorar la seva posició en Google i intentar que surti en les primeres posicions. És una tècnica efectiva per atraure visites al web, però per aconseguir una (desitjada) primera posició és important entendre, en primer lloc, què és l’algoritme de Google i com afecta al SEO.

Què és l’algoritme de Google?

Cada cercador té uns propis algoritmes d’ordenació, els quals són secrets. Per tant, l’algoritme de Google és la forma que té el cercador de posicionar les webs davant una cerca. D’aquesta manera, és el que decideix si surts en la primera posició, en la primera pàgina, en la segona, etc.

Així doncs, quan un usuari fa una consulta, s’activa un procés que té una duració d’unes mil·lèsimes de segon i, tot seguit, es mostren els resultats. En aquest breu espai de temps, Google analitza milions de pàgines i les distribueix en funció de diversos factors de posicionament.

Per tant, es va produint l’ordenació dels resultats segons el que l’algoritme creu que respon millor al que cerca l’usuari. A més, també es filtren tots els webs que no responen al que l’usuari està cercant i els que poden ser maliciosos.

Com que està en constant evolució, resulta de gran dificultat seguir la pista a tots els canvis però qualsevol especialista en màrqueting digital o qualsevol persona que vol fer créixer el seu web, estan obligats a seguir de prop aquestes actualitzacions.

L’estratègia SEO, per tant, és dinàmica i canviant, ja que ha d’anar actualitzant-se per tal d’intentar guanyar visibilitat i que els usuaris et trobin al moment de fer una cerca relacionada amb el teu sector.

Nou algoritme de Google

El 12 de març, Google va anunciar a través de Twitter que acabava de realitzar un nou ajust en el seu algoritme de posicionament, però sense donar explicacions sobre l’actualització ni tampoc sobre el que penalitza. Concretament, aquestes van ser les paraules: “Aquesta setmana hem llençat una nova actualització del nucli general de l’algoritme, com fem diverses vegades a l’any”. A més, indicava que “com en qualsevol altra actualització, alguns sites poden notar caigudes o pujades”.

Totes les actualitzacions han rebut noms molt curiosos, com Panda, Pengui o Caffeine. El nou algoritme de Google ha sigut batejat amb el nom de Google Update Florida 2 perquè l’any 2000 es va nomenar Update Florida a una actualització molt important que va coincidir amb la conferència Pubcon Florida SEO. Sembla que, la d’aquest mes de març, també coincideix amb aquesta conferència, i d’aquí el seu nom.

La incertesa era molt gran perquè els canvis poden afectar en les estratègies, fins al punt d’haver de canviar-les per complet. Ara, unes setmanes després, ja es coneixen més detalls sobre Florida 2.

Com afecten al SEO els nous canvis de l’algoritme de Google?

Com sempre, hi ha guanyadors i perdedors. En aquest cas, els que han sortit beneficiats sembla que han sigut els de la indústria de la salut, el fitness i la bellesa, tot i que l’estiu passat van ser ells els que més van notar negativament els canvis de l’algoritme de Google. En canvi, els que aquesta vegada han perdut més trànsit són aquells webs de temes molt especialitzats, dedicats a un tema molt concret.

Tot pareix indicar que, a partir d’ara, Google premiarà els webs que tinguin un major temps de permanència, més pàgines vistes i amb una taxa de rebot més baixa. Per aquest motiu, els que han sortit beneficiats són les que compten amb una mitja d’uns dos minuts i mig, aproximadament.

El comportament dels usuaris, per tant, és essencial en aquesta nova actualització. Google dona especial importància a la qualitat, per això és necessari la creació d’un bon contingut que se centri a oferir informació útil, clara i satisfactòria per als usuaris. L’objectiu és ajudar a aquests a trobar la informació que busquen i amb la màxima rapidesa.

Florida 2 és una actualització de gran transcendència però s’ha de tenir en compte que n’hi haurà moltes més. Davant aquesta constant incertesa, i de no saber com afecten al SEO els nous canvis de l’algoritme de Google, és important utilitzar paraules clau que portin a l’usuari al teu web i també crear un contingut que li sigui útil. Tens en compte aquests factors? Escala posicions en els cercadors!

Manteneix-te al dia

Subscriu-te al nostre newsletter i estigues informat
de totes les nostres actualitats

!
Something went wrong. Please check your entries and try again.