fbpx

Consells per crear un call to action efectiu

Avui dia és necessari que les empreses siguin cada cop més creatives per aconseguir captar l’atenció dels consumidors. I en aquest procés, un factor molt important és el Call to Action.

És un element indispensable quan l’objectiu és connectar amb l’usuari, a més de donar-li una motivació per realitzar una acció. Per aquest motiu, a la següent entrada de blog t’expliquem què és un Call to Action i et donem uns consells per crear un Call to Action efectiu!

Què és un Call to Action?

Un Call to Action (CTA), també conegut com a “crida a l’acció”, és un reclam perquè algú realitzi una acció. Aquest reclam té forma de botó o d’enllaç i un text que anima a l’usuari a clicar.

Pot hi haure molts casos en els quals és necessari crear un call to action com, per exemple, quan vols que l’usuari empleni un formulari, compri un nou producte, participi en un concurs, vagi a la botiga, etc. Us sona el “truca ara”, el “clica aquí” o el “contacta’ns”? Són tres dels exemples més comuns dels CTA. I és que estem exposats a aquestes crides a l’acció de manera constant.

Si tens un lloc web i vols captar l’atenció dels teus usuaris, has de ser creatiu fent ús de crides a l’acció atractives, contundents i efectives!

Consells per crear un call to action efectiu

Vols que els usuaris se sentin animats a fer una acció que els proposes? Per ajudar-te a fer que les teves crides a l’atenció siguin irresistibles et donem uns consells per crear el millor call to action!

Analitza què necessiten els teus usuaris

Coneixes als teus clients? Saps quines són les seves motivacions o el que realment els interessa? Aquest és primer pas! Posant-nos al lloc del client, aquest entrarà al teu web, i en tan sols uns segons, ha de trobar una solució o una motivació que realment l’animi a fer un següent pas.

Per tant, com més coneguis al teu públic, més fàcil et resultarà convèncer-los que realment necessiten allò que els estàs oferint.

Diferencia’t i siguis creatiu

Surt del típic! Els exemples d’abans com “clica aquí” o “contacta’ns” estan molt usats, així que ha arribat el moment de ser creatiu.

Tot i això, tingues present que sempre s’ha d’entendre a la perfecció què estàs oferint i què ha de fer l’usuari. Com més fàcil i clar resulti el call to action, més opcions d’èxit tindrà!

Acompanya el text amb un disseny atractiu

No caiguis en la temptació de centrar-te exclusivament en el disseny, però tampoc cometis l’error d’omplir-lo de colors i altres elements que no tenen res a veure amb el teu web.

És important que el disseny del call to action sigui coherent amb la teva marca i l’estil del teu web, així serà fàcilment reconegut pels usuaris.

Ubica’l en el lloc correcte

Un CTA a l’inici del teu web no tindrà sentit sense haver explicat abans als teus usuaris com pots ajudar-los o què els estàs mostrant. Aquest punt té molta relació amb el primer, ja que, en primer lloc, els has de mostrar una solució als seus problemes, o bé una motivació que els interessi. Un cop explicat amb claredat i proximitat, és el moment d’incorporar el call to action efectiu.

Per tant, en primer lloc, ofereix el què estan buscant, i després fes l’oferta que consideris oportuna. Els usuaris necessiten que els ofereixes una “guia” prèvia per tal de prendre la decisió.

El simple fet d’ubicar el CTA en un lloc o en un altre del web, pot augmentar o disminuir considerablement les conversions.

Adapta’l a tots els dispositius

Qualsevol contingut d’una pàgina web ha d’estar adaptada a tots els tipus de dispositius per facilitar la usabilitat i la navegació als usuaris. Per tant, el call to action també ho ha d’estar. Com més fàcil ho posis, major conversió tindrà!

No abusis de les crides a l’acció

Fer ús d’un nombre elevat de CTA pot ser bastant perillós, perquè l’únic que s’aconsegueix és fer perdre als usuaris davant de tants d’enllaços i botons.

El call to action mal utilitzat pot resultar contraproduent i arribar a generar desconfiança. El nombre de crides a l’acció aconsellables en una mateixa pàgina és de dos.

Posa a prova el teu Call to Action irresistible!

Fins ara, li havies donat la importància necessària a les crides a l’acció? Posa en pràctica els consells per crear un call to action efectiu i aconsegueix convèncer als teus clients perquè passin a l’acció!

Manteneix-te al dia

Subscriu-te al nostre newsletter i estigues informat
de totes les nostres actualitats

!
Something went wrong. Please check your entries and try again.