¿Qué son las palabras clave?

Les paraules clau o amb anglès keywords, per un motor de cerca tipus Google, i per entendre-ho d’una manera fàcil, són aquelles paraules que escrivim per dir-li que ens doni resultats sobre el que estem buscant.

Per exemple, obrim Google i escrivim “sabates” o “ viatjar per Europa”. Aquestes paraules que escrivim, són les que denominem paraules clau o keywords. Així Google sap la informació que volem i cerca entre totes les pàgines web quines són les que les tenen inserides.

Si tens una pàgina web o estàs pensant a posar-ne una en marxa, és molt important que tinguis les paraules clau corresponents perquè els motors de cerca et trobin i mostrin el teu contingut.

Avisem: aquest només és un dels punts importants a tenir en compte, però el posicionament SEO a la teva web, afecta a més de 200 punts.

Però com s’utilitzen les paraules clau?

Podríem assenyalar tres factors bàsics, però no per això menys importants, que hauries de tenir localitzats en la teva pàgina web:

  1. Que les paraules clau apareguin en determinats punts del contingut de la teva web com poden ser els titulars d’una entrada al blog o el titular destacat en un article que tinguis a la teva e-commerce i que aquesta paraula clau, tingui una densitat, és a dir, es repeteixi una sèrie de vegades dintre del teu contingut de la teva web (tampoc has d’abusar) o d’alguna de les pàgines de la teva web.
  2. Que aquestes, estiguin correctament etiquetades dintre del codi de la pàgina web. El que coneguem com codi HTML, que seria bàsicament el llenguatge amb el qual “parla” internet. Dintre aquest codi hi ha etiquetes de l’estilo per exemple, on haurien d’estar inserides també les paraules clau escollides.
  3. Inserir també aquestes paraules clau en les imatges de la nostra web. I com es fa això? Doncs també haurem de recórrer al llenguatge HTML de la nostra web per localitzar o inserir una etiqueta que es diu . Cal dir que avui dia hi ha programes que ens permeten construir webs amb molta facilitat, com per exemple WordPress , i que aquests permeten inserir aquestes paraules clau a la nostra web amb una mica més de facilitat.

I com localitzo aquestes paraules clau? Què és el que els usuaris estan buscant a internet?

Està clar que podem inserir les paraules clau que nosaltres considerem a la nostra pàgina web, però, seria una bona estratègia? Coincidiran les paraules clau que volem inserir al nostre web amb què realment estan buscant els usuaris?

És important que si has de construir una pàgina web, tinguis en compte aquestes paraules clau i que, com a mínim, facis un exercici inicial de reflexió per veure si la teva web pot aconseguir el tràfic d’usuaris necessaris per arribar als teus objectius:

  1. Descriu breument en un paper de què parlarà o oferirà la teva web.
  2. Fes un llistat amb unes quantes paraules clau que creus que els usuaris poden utilitzar quan vagin a Google.
  3. Comprova aquestes paraules clau en una eina bàsica, però que et donarà informació de primera mà, de quines són les tendències de cerca a internet:Google Trends

Compara paraules clau amb Google Trends.

Google Trends és un comparador de paraules clau on podràs veure quina és la tendència de cerca d’aquestes paraules clau per diferents països. Fins al dia d’avui, no permet que puguem comparar-ho per ciutats, almenys al nostre país, però tot arribarà.

El primer que haurem de fer és posar quines paraules clau volem comparar (fins a un màxim de cinc). Et recomanem que utilitzis paraules clau de la mateixa família, és a dir, si el nostre negoci es dedica a la venda de roba infantil, et recomanem comparar paraules clau com “roba infantil”, “roba per a nens”, “roba per a nadons”… Un cop introduïdes aquestes paraules clau, podrem veure un gràfic comparatiu quina o quines són les més utilitzades pels usuaris. A més podrem filtrar de quina data a quina altra data volem que ens doni els resultats. A quin lloc del web els usuaris fan més cerques utilitzant aquestes paraules clau, com per exemple, si els usuaris les utilitza més en la mateixa web o en el canal de Youtube.

Google Trends també et donarà altra informació addicional d’interès, com per exemple: et mostrarà en un mapa quines són les regions o àrees on més s’utilitzen les paraules clau que estan comparant o, en el cas de no aparèixer aquesta informació, podrem interpretar que l’ús de las palabras clave introducidas, se utilizan muy poco.

Otro dato importante que te mostrará, son las tendencias al alza de palabras clave similares a las que has introducido o las tendencias de búsqueda que hacen los usuariosy que son similares a tus palabras clave.

Las palabras clave y el SEO como estrategia.

Tener una página web porque está de moda tenerla o tenerla porque debe estar presente en internet, no es una buena estrategia, vaya, nos permitiremos decir que no es ni siquiera una estrategia y que, el SEO, además de otros factores que podríamos, es uno de los que hoy en día debe tenerse en cuenta para nuestra entrada y estrategia en internet.

Es cierto que el mundo de la web nos facilita mucha información, pero cada día que pasa, se vuelca en la red más y más información y ésta, debe ser “ordenada” de alguna manera por qué nosotros, como usuarios, no nos perdemos en la búsqueda de cosas que nos importan.

Por eso, si tienes pensado poner en marcha una web o una tienda online, antes de pensar con qué fotos o qué textos irán, es importante tener en cuenta las palabras clave, cuáles utilizaremos, qué competencia tenemos en internet, si estas son o no muy utilizadas por los usuarios.

También es necesario dejar claro que tener estas palabras clave insertadas en nuestra web, no es garantía de que con dos semanas aparezcamos en los primeros resultados de búsqueda de Google. Aquí van a jugar las tendencias del momento, el factor suerte si hemos dado con unas palabras clave que se utilizan mucho por los usuarios, pero hay poca competencia en internet y otros factores SEO.

No queremos desesperarte, pero actualmente existen más de doscientos puntos que podrían afectar a tu estrategia de posicionamiento en los motores de búsqueda. Pero por eso es importante empezar por algún sitio y, creemos que éste, es uno de los importantes.

También podríamos darte todas las claves y cómo construir una estrategia para un correcto posicionamiento SEO, pero  nuestra finalidad es introducirte en la cultura digital, que entiendas que es y por qué sirve cada cosa.

Y recuerda que los usuarios lo tienen todo en un clic. Si no estás, puedes dejar de existir para muchos.

Compartir

Open chat
Creus que et podem ajudar? Whatsappeja'ns!