fbpx

Instagram. Com aconseguir més seguidors i clients.

Instagram, indiscutiblement, és una de les xarxes amb més creixement en els darrers anys.

Aquesta xarxa social, independent des dels seus inicis, l’any 2010 i, absorbida per Facebook l’any 2012, ha evolucionat d’una plataforma pensada només a compartir imatges i vídeos a convertir-se en una xarxa social que s’actualitza constantment per poder oferir moltes alternatives en el moment de publicar els continguts.

Recentment, han implementat eines automatitzades amb la que una empresa ja pot promocionar-la. Eines que aporten flexibilitat en les publicacions però també estadístiques, dades que ben analitzades, poden aportar valor i creixement en qualsevol negoci.

En l’actualitat, una de les maneres més senzilles d’aconseguir una gran repercussió a Instagram, és promocionar publicacions que ja fa uns dies que s’han compartit.

Com haurien de ser les publicacions a Instagram per aconseguir més seguidors i interaccions?

Et donem alguns consells que, posant-los en pràctica, començaràs a veure canvis significatius en qualsevol perfil que  gestionis.

Animar als usuaris a l’acció.

  • Comunica.
    Als seguidors i les persones que puguin arribar a veure les publicacions a que facin el que desitges als post. D’aquesta manera es generen més accions.

  • Acció rellevant.
    Important que les teves publicacions continguin una acció que inviti a l’usuari a realitzar-la. “Reservar”, “Sol·licitar més informació” o “Comprar”, són algunes que s’empren segons l’objectiu plantejat.

  • Text coherent.
    Per que sigui suficientment atractiu i aconseguir les accions que busquem, tocar “Editar” a la publicació abans de fer clic a “Promocionar”. El text hauria de ser coherent amb l’acció final que esperem que faci l’usuari.

  • Coixinets o hashtags.
    Utilitzar #coixinets (#hashtags) i mirar d’utilitzar aquells que siguin més rellevants. Han de tenir coherència amb el que es publica. Així es permet que, qualsevol usuari, pugui descobrir-nos quan faci algun tipus de recerca a la pestanya “Explorar”. Això augmenta considerablement l’abast de les publicacions.

  • Els més utilitzats.
    Mirar si l’ús d’utilitzar els #coixinets més populars i amb més publicacions, són necessaris per a les nostres publicacions. Per exemple, el hashtag #love ha sigut un dels més utilitzats a tot el Món en el darrer any. S’ha utilitzat en més de 1,2 mil milions de publicacions. Què podem esperar del retorn d’un hashtag tant utilitzat?

Però com es pot saber quines són les tendències dels #coixinets més utilitzats en cada moment? Et deixem algunes eines: iconosquare.com i hashtagify.me, amb versió gratuïta de prova inicial. Una altra eina gratuita que pot ajudar-nos és: displaypurposes.com.

Captar l’atenció a Instagram és essencial.

    • La gran majoria d’usuaris, en la secció de notícies (la pantalla general on surten totes les publicacions) solen desplaçar el contingut ràpidament. Per aquest motiu és important tractar i utilitzar imatges que puguin captar l’atenció de les persones. Utilitza colors vius o incorpora vídeos.

    • Suggeriment: en les teves imatges, no posis molts elements. Centra només la fotografia o el vídeo en un sol objecte. El fet de posar massa elements, pot resultar difícil entendre el missatge que volem fer arribar. Això pot provocar rebuig i que no faci cap tipus d’interacció en les publicacions.

Mira de ser natural.

    • Fes que les publicacions (fotos i vídeos) per molt meditades i preparades que estiguin, siguin el més naturals, autèntiques i espontànies possible. D’aquesta manera s’acaba generant confiança entre els potencials clients i els usuaris.

    • Suggeriment: pots centrar les fotos i vídeos amb els productes però està comprovat que les accions dels usuaris incrementen quan hi ha imatges amb gent traient profit del producte.

Realitza proves i observa els resultats.

    • No podem pensar que una campanya de pagament farà que tot funcioni. S’ha de pensar amb la publicitat a Instagram com una prova continuada.

    • Només després de fer varies publicacions de pagament, es podrà consultar les estadístiques per conèixer el rendiment dels anuncis portats a terme. Allí es podrà observar quins funcionen millor pel seu contingut i per l’ús dels #coixinets.

    • Suggeriment: prova varies fotos del mateix objecte però des de diferents angles i perspectives. Després posa en marxa diferents anuncis amb les diferents fotos. És una manera de saber quina fotografia funciona millor entre l’audiència.

    En la propera publicació, us parlarem de com promocionar les teves publicacions a Instagram.

Manteneix-te al dia

Subscriu-te al nostre newsletter i estigues informat
de totes les nostres actualitats

!
Something went wrong. Please check your entries and try again.