Les paraules clau o amb anglès keywords, per un motor de cerca tipus Google, i per entendre-ho d’una manera fàcil, són aquelles paraules que escrivim per dir-li que ens doni resultats sobre el que estem buscant.
Per exemple, obrim Google i escrivim “sabates” o “ viatjar per Europa”. Aquestes paraules que escrivim, són les que denominem paraules clau o keywords. Així Google sap la informació que volem i cerca entre totes les pàgines web quines són les que les tenen inserides.
Si tens una pàgina web o estàs pensant a posar-ne una en marxa, és molt important que tinguis les paraules clau corresponents perquè els motors de cerca et trobin i mostrin el teu contingut.
Avisem: aquest només és un dels punts importants a tenir en compte, però el posicionament SEO a la teva web, afecta a més de 200 punts.
Però com s’utilitzen les paraules clau?
Podríem assenyalar tres factors bàsics, però no per això menys importants, que hauries de tenir localitzats en la teva pàgina web:
- Que les paraules clau apareguin en determinats punts del contingut de la teva web com poden ser els titulars d’una entrada al blog o el titular destacat en un article que tinguis a la teva e-commerce i que aquesta paraula clau, tingui una densitat, és a dir, es repeteixi una sèrie de vegades dintre del teu contingut de la teva web (tampoc has d’abusar) o d’alguna de les pàgines de la teva web.
- Que aquestes, estiguin correctament etiquetades dintre del codi de la pàgina web. El que coneguem com codi HTML, que seria bàsicament el llenguatge amb el qual “parla” internet. Dintre aquest codi hi ha etiquetes de l’estilo per exemple, on haurien d’estar inserides també les paraules clau escollides.
- Inserir també aquestes paraules clau en les imatges de la nostra web. I com es fa això? Doncs també haurem de recórrer al llenguatge HTML de la nostra web per localitzar o inserir una etiqueta que es diu <alt> . Cal dir que avui dia hi ha programes que ens permeten construir webs amb molta facilitat, com per exemple WordPress , i que aquests permeten inserir aquestes paraules clau a la nostra web amb una mica més de facilitat.
I com localitzo aquestes paraules clau? Què és el que els usuaris estan buscant a internet?
Està clar que podem inserir les paraules clau que nosaltres considerem a la nostra pàgina web, però, seria una bona estratègia? Coincidiran les paraules clau que volem inserir al nostre web amb què realment estan buscant els usuaris?
És important que si has de construir una pàgina web, tinguis en compte aquestes paraules clau i que, com a mínim, facis un exercici inicial de reflexió per veure si la teva web pot aconseguir el tràfic d’usuaris necessaris per arribar als teus objectius:
- Descriu breument en un paper de què parlarà o oferirà la teva web.
- Fes un llistat amb unes quantes paraules clau que creus que els usuaris poden utilitzar quan vagin a Google.
- Comprova aquestes paraules clau en una eina bàsica, però que et donarà informació de primera mà, de quines són les tendències de cerca a internet:Google Trends
Compara paraules clau amb Google Trends.
Google Trends és un comparador de paraules clau on podràs veure quina és la tendència de cerca d’aquestes paraules clau per diferents països. Fins al dia d’avui, no permet que puguem comparar-ho per ciutats, almenys al nostre país, però tot arribarà.
El primer que haurem de fer és posar quines paraules clau volem comparar (fins a un màxim de cinc). Et recomanem que utilitzis paraules clau de la mateixa família, és a dir, si el nostre negoci es dedica a la venda de roba infantil, et recomanem comparar paraules clau com “roba infantil”, “roba per a nens”, “roba per a nadons”… Un cop introduïdes aquestes paraules clau, podrem veure un gràfic comparatiu quina o quines són les més utilitzades pels usuaris. A més podrem filtrar de quina data a quina altra data volem que ens doni els resultats. A quin lloc del web els usuaris fan més cerques utilitzant aquestes paraules clau, com per exemple, si els usuaris les utilitza més en la mateixa web o en el canal de Youtube.
Google Trends també et donarà altra informació addicional d’interès, com per exemple: et mostrarà en un mapa quines són les regions o àrees on més s’utilitzen les paraules clau que estan comparant o, en el cas de no aparèixer aquesta informació, podrem interpretar que l’ús de les paraules clau introduïdes, s’utilitzen molt poc.
Una altra dada important que et mostrarà, són les tendències a l’alça de paraules clau similars a les que has introduït o les tendències de cerca que fan els usuaris i que són similars a les teves paraules clau.
Les paraules clau i el SEO com a estratègia.
Tenir una pàgina web perquè està de moda tenir-la o tenir-la perquè s’ha d’estar present a internet, no és una bona estratègia, vaja, ens permetrem dir que no és ni tan sols una estratègia i què, el SEO, a més d’altres factors que podríem, és un dels que avui dia s’ha de tenir en compte per a la nostra entrada i estratègia a internet.
És cert que el món de la web ens facilita molta informació, però cada dia que passa, es bolca a la xarxa més i més informació i aquesta, ha de ser “ordenada” d’alguna manera per què nosaltres, com a usuaris, no ens perdem en la cerca de coses que ens importen.
Per això, si tens pensat posar en marxa una web o una botiga online, abans de pensar amb quines fotos o quins texts hi aniran, és important tenir en compte les paraules clau, quines utilitzarem, quina competència tenim a internet, si aquestes són o no molt utilitzades pels usuaris.
També cal deixar clar que tenir aquestes paraules clau inserides en la nostra web, no és garantia que amb dues setmanes apareguem en els primers resultats de cerca de Google. Aquí jugaran les tendències del moment, el factor sort si hem donat amb unes paraules clau que s’utilitzen molt pels usuaris, però hi ha poca competència a internet i altres factors SEO.
No volem desesperar-te, però actualment hi ha més de dos-cents punts que podrien afectar a la teva estratègia de posicionament als motors de cerca. Però per això és important començar per algun lloc i, creiem que aquest, és un dels importants.
També podríem donar-te totes les claus i com construir una estratègia per un correcte posicionament SEO, però la nostra finalitat és introduir-te en la cultura digital, que entenguis que és i per què serveix cada cosa.
I recorda que els usuaris ho tenen tot a un clic. Si no hi ets, pots deixar d’existir per a molts.