Google Sandbox: On és la meva web?

GOOGLE SANDBOX: ON ÉS LA MEVA WEB?

Tens una pàgina web nova, però no aconsegueixes que es posicioni als resultats de cerca de Google? Estàs preocupat perquè la teva web no té visibilitat? Creus que el teu contingut és interessant, però no genera tràfic?

En aquest post intentarem explicar-te quins poden ser els motius, què fer per solucionar-los i què hi té a veure el Google Sandbox en tot això.

indexació google

Com funciona la indexació de Google?

Primer que res, hem de saber com funciona Google per fer que el teu contingut aparegui a la xarxa. Quan es crea un lloc web, Google rastreja i indexa les diferents URLs que el formen per tal que es puguin mostrar a les pàgines de resultats dels motors de cerca (SERP). A partir d’aquí, l’algoritme de Google valora diferents factors (contingut, estructura, autoritat, velocitat de càrrega, etc.) per determinar la seva posició (Page Rank) a la SERP.

Has de saber que si la teva web no està ben indexada, per a Google no existeixes i, per tant, no apareixes a Google quan els usuaris et busquen al cercador. Normalment, els robots de Google tarden uns 5 dies a indexar un nou domini, tot i que aquest procés es pot accelerar manualment mitjançant l’eina de Google Search Console.

Aquí tens un vídeo on s’explica de forma clara com funciona Google.

La importància de posicionar a Google

Avui en dia, tothom fa servir Internet. Ja no és habitual consultar enciclopèdies o visitar la biblioteca quan vols saber alguna cosa sobre un tema específic: li preguntes a Alexa o ho cerques a Google, i llestos! Tampoc cal anar a una botiga física per comprar la camiseta del teu equip de futbol preferit. Pots contractar des d’una assegurança per la teva moto fins a un servei de massatge, o simplement buscar la cafeteria més propera per anar a esmorzar.

Quan un usuari fa una consulta al cercador de Google relacionada amb el teu sector, sigui per buscar informació o per comprar un producte, t’interessa que la teva web aparegui a la primera pàgina de la SERP per tal d’augmentar tràfic orgànic i visibilitat.

Això és el posicionament SEO, el lloc que ocupa de manera orgànica o natural la teva web a les pàgines de resultats de Google. Si et posiciones bé, tindràs més visites, arribaràs a més clients potencials, guanyaràs reconeixement de marca i obtindràs un avantatge competitiu respecte als teus rivals, entre altres coses.

POSICIONAMENT SEO WEB GOOGLE

Com millorar el posicionament SEO a Google?

Aquí entra una de les principals branques del màrqueting digital, el SEO. Seguir una estratègia d’optimització en motors de cerca és fonamental per aconseguir bons resultats orgànics, és a dir, sense pagar anuncis.

6 punts clau per millorar el posicionament web orgànic

Tot i que hi ha molts factors que influeixen directament amb el SEO, destaquem 6 punts clau que ajuden a optimitzar el posicionament d’una web a Google:

  1. Contingut de qualitat. Ha de ser únic, original i no estar duplicat.
  2. Paraules clau. L’optimització de paraules clau, especialment treballant les Long Tail, és essencial per posicionar la teva web.
  3. Disseny responsive. És molt important adaptar la teva web als diferents dispositius (mòbils, tauletes, ordinadors…).
  4. Velocitat de càrrega. Els usuaris no tenim paciència i abandonem la web si tarda més de 2 o 3 segons a carregar.
  5. Backlinks. Obtenir enllaços externs d’altres webs relacionades, amb bona autoritat i reconeixement ajuda moltíssim a escalar posicions a la SERP.
  6. Arquitectura web.Una bona planificació de pàgines, enllaços interns i URLs millora l’experiència d’usuari i, per tant, millora el posicionament orgànic.

Google no ens estima

Google no ens estima?

D’acord. Ja hem llançat la nostra pàgina web, Google l’ha rastrejat i està indexada correctament. Hem creat contingut de qualitat i seguit totes les recomanacions d’optimització SEO.

Ara bé, què passa si, tot i tenir en compte tots aquests factors, no aconseguim posicionar? Google no ens estima? Ens té mania? Potser no li agrada que a vegades li rebutgem les cookies? No necessàriament. Potser estem patint el que s’anomena Efecte Sandbox o Google Sandbox. A continuació, t’ho expliquem.

Google Sandbox què és

Què és el Google Sandbox?

El Google Sandbox (caixa de sorra, en anglès) és un fenomen que s’observa quan es publica un lloc web nou i, tot i estar optimitzat, aquest no apareix a les cerques de Google. És un terme que s’utilitza per definir el període de temps que necessita Google per avaluar i validar la qualitat real d’un domini de nova creació, una espècie de quarantena o la caixa de sorra on es “diposita” aquesta web mentre s’està revisant.

Aquest filtre serveix per a evitar males pràctiques i detectar les webs que volen posicionar-se de manera fraudulenta, per exemple, mitjançant la compra massiva d’enllaços externs o “col·locant” keywords populars de forma forçada i sense sentit.

En aquest vídeo s’explica de forma molt didàctica i en menys de 5 minuts, què és el Google Sandbox:

Google Sandbox: existeix realment?

És un tema controvertit que ha generat disparitat d’opinions i que no s’ha arribat a confirmar mai per cap membre de Google, tot i que es va començar a detectar per professionals del SEO i creadors web l’any 2004.

Potser no existeix aquesta “caixa de sorra” com a tal, potser no existeix per defecte una penalització que impedeix posicionar a absolutament totes les pàgines web noves. És evident, però, que es necessita un període de temps, més o menys llarg, per començar a guanyar autoritat respecte a altres dominis més antics i millorar la posició a Google. Digues-li Sandbox, quarantena o racó de pensar, si vols.

Google Sandbox quant temps dura l'efecte

Quant temps dura l’efecte de Google Sandbox?

La duració de l’efecte de Google Sandbox no és exacta tot i que s’estima que la majoria de pàgines de nova creació passen aquest filtre durant un període de temps d’entre 4 i 6 mesos. També s’han donat casos que, tenint una web optimitzada i amb enllaços externs de qualitat, tarda fins a 10 mesos a posicionar a Google. En canvi, pot passar que en menys d’un mes es comencin a observar resultats. Per tant, no hi ha una norma clara respecte a quant dura l’efecte de Google Sandbox.

Com puc evitar el Google Sandbox?

  • Donant per fet que en general s’ha de passar per un període de prova i que és molt difícil no patir aquesta penalització, hi ha diferents accions que poden ajudar a minimitzar aquest fenomen:
  • Crear contingut de qualitat, original, actual i que satisfaci la intenció de cerca dels teus usuaris.
  • Aconseguir enllaços externs amb bona autoritat cap a la nostra web. Recorda que han de ser de qualitat i que un excés d’aquests pot fer sospitar a Google i perjudicar-nos.
  • Treballar les xarxes socials per potenciar la teva marca, generar tràfic cap a la web i, així, guanyar autoritat.
  • També es pot comprar un domini antic o expirat, amb la intenció d’evitar aquest període de prova, tot i que això no és garantia de res.

isotip ideos

Ideos recomana…

Tant si existeix el Google Sandbox com si no, està clar que Google es dedica a analitzar cada web que es publica i això requereix un temps. Aquest període de temps pot ser major o menor en funció de diversos factors. Has de tindre paciència i, si es fan les coses bé, els resultats arribaran. La nostra recomanació és seguir les accions enumerades anteriorment per tal de disminuir al màxim l’efecte del Google Sandbox i, en definitiva, començar a posicionar com més ràpid millor la teva web.

Vols posicionar la teva web a Google per ser visible a Internet? Contacta’ns i t’ajudarem a fer-ho possible.

A Ideos acompanyem a petites i mitjanes empreses en la seva transformació digital. Som especialistes en creació de pàgines web, botigues online i gestió de xarxes socials.

 

Compartir

Open chat
Creus que et podem ajudar? Whatsappeja'ns!